جستجو
   
    Delicious RSS ارسال به دوستان خروجی متنی
    کد خبر : 43157
    تاریخ انتشار : 5 بهمن 1392 10:9
    تعداد بازدید : 350

    مردم نباید در اتوبوس و مترو کنسرو شوند

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در دوره جدید به سمت شهر انسان محور حرکت می کند، گفت: بر این اساس تمام تلاش هایمان متمرکز و معطوف به این مهم است و برنامه 5 ساله شهر تهران نیز مبتنی بر شهر انسان محور تدوین شده است.

    سید جعفر تشکری هاشمی افزود: شهر انسان محور در گرایش ترافیکی، شهری است که در آن شأن و جایگاه شهروندان در برنامه های حمل و نقلی لحاظ شده و منزلت و کرامت انسانی در این برنامه ها رعایت می شود و در یک کلام انسان ها در همه فعالیت های شهر اولویت اول را دارند.

    وی با اعلام اینکه در شهر انسان محور اصل اساسی رضایت و خواست مردم است و در این صورت کارها معنا و مفهوم جدیدی پیدا می کند، تأکید کرد: شهر انسان محور در حوزه حمل و نقل، شهری است که تمام شهروندان آن به راحتی امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی را داشته باشند و پایانه های حمل و نقل شهری در دسترس آن ها باشد.

    مردم نباید در داخل اتوبوس و مترو کنسرو شوند

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که پایانه های حمل و نقل عمومی چند ویژگی دارند، اظهار کرد: روشنایی کافی، وجود سکو و سرپناه، آسفالت مناسب، وجود آب خوری، سرویس بهداشتی و نمازخانه، عدم سد معبر، تعبیه تابلوهای راهنمای مسیر، کنترل مکانیزه و هوشمند و در یک عبارت تأمین تمام نیازهای مسافران، از جمله ویژگی های یک پایانه مطلوب محسوب می شود.

    مهندس تشکری هاشمی با بیان این که فاصله تهران با شهر انسان محور را باید پُر کنیم و این فاصله را هر روز کمتر کنیم، تصریح کرد: مردم در شهر انسان محور نباید در داخل اتوبوس و مترو کنسرو شوند و باید در وسایل نقلیه عمومی فضای آزاد برای آن ها وجود داشته باشد، چرا که اتوبوس یا مترو وسایلی  نیستند که تا جایی که جا دارند مسافر در آن ها بریزیم.

    وی با تأکید بر این که در بحث زمان بندی اتوبوس ها کارهای خوبی انجام شده ولی تا رسیدن اتوبوسرانی به سرفاصله مطلوب راه طولانی ای در پیش داریم، اضافه کرد: در زمان هایی مانند سرِ شب ها که ترافیک سنگین تر است، نباید رانندگان تاکسی به خانه های خود بروند و مردم در خیابان ها بمانند و مجبور به استفاده از خودروهای شخصی شوند.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه برای توسعه دوچرخه سواری صرفاً نباید به فکر ایزوله کردن خطوط دوچرخه باشیم، تصریح کرد: باید خطوط دوچرخه بین ایستگاههای مترو و اتوبوس، پایانه ها، مراکز خرید، واحدهای آموزشی و سایر مکان های عمومی طراحی و اجرا شود و همان طور که موتورها در شهر تردد می کنند، باید شاهد حرکت دوچرخه ها نیز در شهر باشیم.

    وی در پایان با تأکید بر اینکه در گذشته عابران پیاده نه از نگاه سیاست گزاران شأنیت داشتند و نه از منظر رانندگان، خاطرنشان کرد: سهم عابران پیاده، دوچرخه سوارن و نیز مسافران حمل و نقل عمومی را باید آن قدر در شهر زیاد کنیم که بخشهای مربوط به آنها به سهم غالب در مقابل بخشهایی که متعلق به خودروهای شخصی است، تبدیل شود.

     

    به نقل از:

    www.mehrnews.com

     

     


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :
تعداد بازدید کنندگان کل :
تا کنون :
21167879
اکنون :
40